10 películas "malas" que me gustan
Porque todo gusto polo cine é igual de válido: bo, malo, complexo ou sinxelo.
Gústame moito o cine. Ver películas é unha das actividades que consomen máis horas na miña vida. Teño unha gran paixón por ver todas as maneiras distintas nas que se poden crear pezas audiovisuais. Isto vai dende a filmografía experimental de Maya Deren ata Twisters (2024) a cal fun ver ao cine para pasar o rato. Todas elas son de algún xeito ou outro, cinema.
Neste tipo de listas sempre hai unha gran cantidade de películas de serie b de terror, da índole de Sharknado ou Pirañaconda. Tamén vexo que se repiten case sempre títulos como The Room ou a filmografía de Neil Breen (a que non lle quero quitar mérito ningún) e me quero desligar un pouco de caer no mesmo.
Mencións honoríficas:
Aquí están a maioría das películas producidas por Disney e algunhas outras que me aprecio grazas a que as vin acompañada ou cando era moi pequena. Un chihuahua en Beberly Hills; Soñando, soñando triunfé patinando (Ice Princess en Inglés); Programa de Programa de Protección de Princesas; a saga de Los Descendientes; as películas de animación de Barbie e a versión pirata de Ratatouille: Ratatoing.
10. Coyote Ugly
Showgirls está xa moi vista neste tipo de listas así que quería cambiar un pouco. Por sorte para min Coyote Ugly é peor que Showgirls.
Hai que ignorar a sexualización sen xustificación dos personaxes femininos para poder disfrutar do que nos contan, pero unha vez pasamos esa capa vemos unha historia de superación e encontrar a túa propia voz, todo iso mentras mozas atractivas bailan e cantan sensualmente sobre a barra dun bar cochambroso superpoboado de homes e mulleres que só van para ver o espectáculo.
Todos os actores e actrices están dentro da historia sendo figuras caricaturescas e esperpénticas menos Piper Perabo, que trata as súas liñas como se unha película digna de Óscar se tratase.
9. Hackers
Non hai nada que me proporcione maior satisfacción que poder mencionar Hackers a película de 1995 sobre adolescentes informáticos coprotagonizada por Angelina Jolie.
Nada do que eses rapaces escriben no ordenador ten sentido, eso é o máis entretido. Uns adolescentes poden hackear o goberno dos Estados Unidos e teñen unha guarida secreta onde xogan videoxogos.
É desas películas que só polos peiteados e o vestiario se debería ver, ou incluso só polo flequillo de Angelina Jolie diría eu.
Matthew Lillard fai dun personaxe que se apoda Cereal Killer. Que máis lle podemos pedir entón?
8. Even Cowgirls Get the Blues
A peor película orixinal de Gus Van Sant segundo as críticas. Even Cowgirls Get the Blues ten unha desas sinopses quee costa explicar en voz alta nun entorno casual. Ambientada nos 1950s, unha muller que naceu cos dedos pulgares excesivamente grandes (Uma Thurman), vólvese unha experta en facer auto-stop.
Existen moi poucos momentos lúcidos pero a historia é tan hiptótica para min como o son os pulgares de Uma Thurman para os coches.
Mestura tantas cousas que ningunha sae ben. O popurrí de denuncia social sobre a loita de clases e a revolución contra os grandes propietarios comparte escenario cun romance queer poliamoroso entre vaqueras.
7. Herbie A tope
Lindsay Lohan ten o seu propio coche fantástico nesta cinta producida por Disney. A súa directora, Angela Robinson, ten unha gran fama dentro das mala-boas películas, dirixindo D.E.B.S. tan só un ano antes de Herbie a tope.
Dentro das varias películas de Herbie, a de Lindsay é a peor, por eso é a mellor para esta lista. A diferencia de KITT, Herbie ten unha personalidade insoportable e non é tampouco moi bo competindo.
Un clásico que seguro que moitas persoas viron na súa infancia e que recordan pola estraña relación que Herbie formou con outro dos coches que compite. Teñen os coches xénero? Unha pregunta que este filme abre, aínda que non creo que exista unha boa resposta.
6. The Mighty Morphin Power Rangers: The Movie
Aínda que existe un remake que intentou darlle unha volta á fórmula no 2017, cunha película de maior presuposto, este non se pode comparar a clásica de 1995. A día de hoxe pódese ver de balde en Youtube, cunha calidade máxima de 480p e unha marca de auga na esquina superior esquerda.
Igual que a serie, unha das mellores-peores cousas que ten a película é o feito de que as escenas de acción estén rodadas en Xapón e as escenas de drama estén rodadas con actores americanos.
O filme mantén todos os elementos entretidos da serie e os compacta nuns disfrutables 90 minutos onde todo o que pasa é tan predicible como disfrutable. Os Power Rangers salvan o mundo de novo a base de karate e chispas.
5. Catwoman
Halle Berry gañou un Óscar no 2002 pola película Monster’s Ball e tan só dous anos máis tarde deulle vida a Patience Phillips na monstrosidade que foi Catwoman (2004).
Hai moitas escenas dignas de gran análise dentro do filme, unha das máis infames é na que xoga ao baloncesto. Máis que xogar é unha secuencia demoníaca de CGI onde trepa polas paredes cun balón totalmente xerado por ordenador e seduce a un señor o cal non é o suficiente interesante ou atractivo para ser o interes amoroso de Halle Berry.
Existe dentro da súa narrativa un intento anticapitalista de loitar contra a industria cosmética pero que se queda demasiado floxo dentro dunha historia mística que comeza cunha montaxe sobre os deuses exipcicios e o moito que lles gustaba ter gatiños.
Halle Berry bebe leite coa lingua como se fose un gato nunha escena.
4. Theodore Rex e Tammy and the T-Rex
Aínda que se trata de dúas películas, este é un dos mellores double feature que se pode visionar.
Theodore Rex é unha buddy-cop movie onde os buddies son Whoopie Goldberg e un T-Rex, Whoopie sendo claramente neste caso a poli mala dos dous. O maquillaxe e os disfraces son moi cutres para ser unha das películas directas a DVD máis caras da historia pero eso tamén é o que lle da seu encanto.
Teodoro parece sacado da Sitcom Dinosaurios, mentres que todo o mundo ao seu lado está no seu momento de ciencia ficción futurista Robocop.
En Tammy and the T-Rex científico loco mete o cerebro dun mozo psicópata (Paul Walker) nun tiranosaurio. Isto non impide que aínda tendo a mente dun asesino e o corpo dun dinosaurio, a súa moza Tammy (Denise Richards!) o deixe de querer.
É unha historia de amor e vinganza pero con un dinosaurio asasino e demasiadas referencias a xenitales.
A industria cinematográfica cambiou moito dende seu estreno, porque estou segura de que os produtores hoxe en día non estarían dispostos a soltar o carto despois de escoitar o pitch deste filme.
Persoalmente boto de menos cando no cine había científicos locos. Deberían volver os científicos locos como detonantes de situacións disparatadas ao cinema.
3. Repo! The Genetic Opera
Os musicales sempre son difíciles de puntuar. Repo! The Genetic Opera lévase moito odio porque máis da metade do seu casting non sabe cantar.
Hai demasiados elementos que chocan e se dispersan a medida que avanza a historia. Os personaxes teñen presentacións animadas en formato cómic pero tamén cancións individuais onde cantan sobre o seu pasado e as súas intencións.
Paris Hilton aproba a duras penas nun papel que parece que se fixo especialmente para ela e Paul Sorvino (cantante de ópera) ten as peores cancións con diferenza.
Con todo, a estética visual tan estilizada cun filtro de suavizado imposible de ignorar e o dramatismo co que tratan a historia, fai que sexa un visionado entretido. Pódese describir como “o musical favorito das persoas que compran en Hot Topic e EMP”.
Para min tamén gaña puntos grazas a que o bibliotecario sexy de Buffy Cazavampiros aparece para interpretar a un científico sexy e tamén ser o pai da protagonista.
Fai pouco unha das cancións fíxose “viral” en Tik Tok, o que demostra que sempre hai un claro dentro da tormenta.
2. Spice World
Con un 35% / 45% en Rotten Tomatoes e un 3.7 en IMDb, a película das Spice Girls é unha entrada moi particular dentro do subxénero de filmes baseados en grupos de música. Lonxe do documental, non é a primeira que se vai á ficción pero sí que é a primeira que fai un thriller post-moderno surrealista de ciencia ficción. Creo que é triste e bonito ao mesmo tempo pensar que este tipo de película só se podería facer nos 90.
Non está ao nivel de Josie and the Pussycats pero gaña moito grazas ás actuacións das propias Spice Girls, que saben xogar moi ben coa narrativa das súas propias personaxes e non lle teñen medo ao Camp.
Ao final, cando unha delas para o autobús do tour para ir mexar no monte, atopanse con alieníxenas que casualmente son ávidos fans da súa música.
1. A Saga dos tomates asasinos
Algunhas persoas que me coñezan van pensar que fixen esta lista só para poder falar dunha das miñas sagas favoritas do cinema. Non podo desmentir de todo esa acusación xa que sí que me gusta poder meter en conversación estas películas. É un pouco de trampa porque é unha saga de catro películas máis a súa posterior serie de animación, pero podo saltarme as regras da miña propia lista porque para eso a escribo.
Estes filmes de serie “Z” creados por John de Bello teñen un pouco de todo cando se trata de malas películas. Efectos especiais cutres, actuacións esaxeradas e referencias a películas mellores.
A primeira é a máis sólida da saga, pero teño que recoñecer que teño unha gran debilidade pola segunda: O retorno dos tomates asasinos.
A primeira é unha parodia das monster features que estaban tan de moda no cine B americano dos anos 50 como Creature from the Black Lagoon, Attack of the Crab Monsters ou Attack of the 50 Foot Woman por dicir algunhas. Mentres que a segunda toma unha dirección distinta entrando a metanarrativa e a crítica da propia industria.
Un dos meus momentos favoritos é cando teñen a un montón de extras do filme preocupados pola invasión de tomates asasinos que non poden falar, porque se teñen liñas significa que os produtores van a ter que pagarlles máis.
Na cuarta entrega: Os tomates asasinos comense a Francia! Antes mesmo de que comece a película, nos créditos iniciais, hai xa unha xocosa broma cando debaixo do nome do director de fotografía pon “Quería que se vise así, o fixen a propósito”. A partir dese momento é todo unha decadencia de malos acentos franceses e unha batalla polo trono de Francia.
O tomate Fuzzy é a mascota oficial. Non son eu gran fan de ter peluches pero sí que me gustaría ter un Fuzzy na miña vida.
Ata aquí a lista. Hai moito máis que se pode comentar sobre cada unha destas entregas pero non se trata de facer unha análise exhaustiva, senón de compartir a miña fascinación pola súa existencia.